خرید دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ چیست؟ - کاربرد دستگاه سانتریفیوژ

خرید دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ چیست؟ - کاربرد دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ باکیفیت از کجا بخرم؟

تعداد زیادی از موارد خرابی شیب خاک تورم بررسی شده است که مشخص شد برخی از ویژگی های معمول مانند لایه کم عمق ، کشویی کششی ، نوع حرکت آرام و وقوع فصلی را نشان می دهد . این خصوصیات با رفتار تورم خاک ارتباط تنگاتنگی دارند. بنابراین ، بسیاری از آزمایشات آزمایشگاهی و درجا برای بررسی پدیده تورم و جمع شدگی ، روند DW ، ترک خوردگی در خاک های رسی و رفتارهای مکانیکی و هیدرولیکی خاک های گسترده انجام شد. 

با این حال ، نظریه جامع در مورد مکانیزم شکست و روشهای تجزیه و تحلیل پایداری شیب گسترده خاک هنوز به دلیل ویژگیهای پیچیده تورم خاک ناکافی است. شیوه های فعلی مهندسی برای تعیین پارامترهای فیزیکومکانیکی سنگهای انبوه بیشتر مبتنی بر آزمونهای آزمایشگاهی ساده یا معادلات تجربی است. این شیوه ها ممکن است مستعد توصیف نادرست خصوصیات مهندسی باشد ، حتی نتیجه گیری متناقضی داشته باشد.

به طور معمول ، ارزیابی پتانسیل انبساط با یک چرخه خیساندن در عمل ژئوتکنیک انجام شد. در برخی مناطق خشک ، آب عمدتا از نشت است ، و در نتیجه یک فرآیند طولانی مدت تحت نشت کند و تبخیر تا شکست شیب وجود دارد ، که متفاوت از مناطق مرطوب است که در اثر تغییر شدید آب و هوا در مدت زمان کوتاه ایجاد می شود.

 با این وجود ، برای شیب کانال ، به دلیل نشت اجتناب ناپذیر ، تبخیر ، بارندگی و سایر شرایط آب و هوایی شدید ، اغلب مرز D-W قابل توجه تری دارد. علاوه بر این ، با توجه به محدودیت های تئوری موجود ، شرایط خطرناک کار و مقیاس طولانی مدت رفتار شکست ، توجه علمی کمتری به موضوع توسعه ترک ها و چرخه های D-W در پایداری شیب کانال در مناطق خشک پرداخته شده است.

https://vinteb.com/سانتریفیوژ/

در چه آزمایش هایی از دستگاه سانتریفیوژ استفاده میشود؟

سانتریفیوژ یکی از دو نوع روتور را در خود جای داده است که لوله هایی را در محل جدا شدن قرار می دهد. روتورهای با زاویه ثابت لوله ها را با زاویه پایدار (معمولاً 45 درجه) نسبت به محور چرخش نگه می دارند. روتور سطل چرخشی هنگامی که نیروی گریز از مرکز اعمال می شود ، خارج می شود و سلول ها را در زاویه تقریبی 90 درجه نسبت به زاویه چرخش نگه می دارد. 

به یاد بیاورید که مواد متراکم بیشتری نسبت به زاویه نیروی مرکز گریز از یکدیگر جدا می شوند. بنابراین در روتورهای سطل چرخشی ، مواد گلوله شده در پایین لوله سانتریفیوژ مخروطی شکل ایجاد می شود در حالی که لوله های پردازش شده در یک روتور با زاویه ثابت در کنار آن رسوب ایجاد می کنند. اگر مواد جامد در زاویه لوله قرار بگیرند ، این می تواند مشکل ساز باشد.

این واقعیت که روتورهای سطل تاب دار موقعیت رسوبی بالاتری را ارائه می دهند ، آنها را به گزینه ای آشکار برای سانتریفیوژ نمونه ها در اکثر شرایط تبدیل می کند. با این حال ، روتورهای زاویه ثابت مزایای ارزشمندی را ارائه می دهند که اغلب آنها را به گزینه مطلوب تری تبدیل می کند. آنها چه هستند؟ اول ، به دلیل فاصله لوله های ساده و کارآمد ، یک روتور با زاویه ثابت می تواند مقدار بیشتری از لوله ها را در مقایسه با سطل متحرک سطل خود نگه دارد ، و آن را برای کاربردهای با بازده بالا عملی تر می کند.

 بعداً ، در نتیجه طراحی سفت و سخت مواد آلیاژی فلز ، روتورهای ثابت می توانند در هنگام جداسازی ماکرومولکولهای بیولوژیکی مانند RNA ، DNA و پروتئین ، مقاومت گرانشی بسیار بالاتری را تحمل کنند. سرانجام ، محققان اغلب مایل هستند مواد گلوله شده را پس از سانتریفیوژ به طور مکرر بشویند. قرار دادن گلوله در کنار لوله باعث می شود تا بدون امکان ایجاد مزاحمت در گلوله ، راحت تر با محلول شسته شود.

نحوه عملکرد سانتریفیوژ به چه چیزهایی بستگی دارد؟

 سانتریفیوژ آزمایشگاهی قطعه ای است که عمدتا در آزمایشگاه های بالینی برای جداسازی اجزای مایعات بدن مانند خون و ادرار از طریق نیروی گریز از مرکز استفاده می شود. سانتریفیوژهای آزمایشگاهی طبق اصل رسوب گذاری کار می کنند ، جایی که شتاب گریز از مرکز برای جداسازی مواد با چگالی بیشتر و کمتر استفاده می شود. در آزمایشگاه های بالینی بیمارستان ، بیشتر از سانتریفیوژهای آزمایشگاهی نیمکت استفاده می شود.

 این سانتریفیوژها معمولاً به عنوان سانتریفیوژهای هدف عمومی شناخته می شوند زیرا انعطاف پذیری و راحتی را ارائه می دهند و می توانند از بسیاری جهات برای پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازهای بالینی مجهز شوند و این امر آنها را به یک راه حل مقرون به صرفه برای بسیاری از آزمایشگاه ها تبدیل کند. سانتریفیوژها انواع مختلفی دارند که به اندازه و ظرفیت نمونه بستگی دارند. سانتریفیوژ آزمایشگاهی در بیشتر آزمایشگاه ها از دانشگاهی تا بالینی تا تحقیق در زمینه آزمایشگاه های بالینی ، بافت شناسی ، خون شناسی ، ایمونولوژی ، میکروبیولوژی ، آسیب شناسی ، سرولوژی و سم شناسی کاربرد دارد.

سانتریفیوژ ژئوتکنیکی جدید اخیراً در گروه مهندسی عمران نصب شده است. بسیاری از پروژه های تحقیقاتی برنامه ریزی شده در زمینه های کاهش زلزله ، کاهش خطرات زیست محیطی و ژئوتکنولوژی زیرساخت پیشرفته وجود دارد که از این تجهیزات استفاده خواهد کرد. تحقیقات فعلی از سانتریفیوژ برای ارزیابی پتانسیل روانگرایی خاک با استفاده از روش انرژی محور استفاده می کند.

 سیستم طراحی و کنترل سانتریفیوژ

 سانتریفیوژ در یک محفظه باز و مربع زیر زمین با ارتفاع 1.8 متر و اضلاع 4.2 متر واقع شده است ، که توسط دیوارهای بتونی مسلح به ضخامت 15 سانتی متر و دال پشتیبانی احاطه شده است. سطح کف اتاق کنترل حدود 1 متر بالاتر از سطح آزمایشگاه است تا امنیت بیشتری ایجاد کند.