خرید دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ چیست؟ - کاربرد دستگاه سانتریفیوژ

خرید دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ چیست؟ - کاربرد دستگاه سانتریفیوژ

دستگاه سانتریفیوژ از چه چیزهایی ساخته شده است؟

سانتریفیوژ آزمایشگاهی قطعه مهمی از تجهیزات آزمایشگاهی است که باید متناسب با اهداف کار روزمره و نتایج مورد انتظار برای دستیابی انتخاب شود. در اینجا چند پاسخ به سوالات متداول در مورد سانتریفیوژها آورده شده است که ممکن است به شما در خرید سانتریفیوژ مناسب کمک کند.

 سانتریفیوژ چیست؟

سانتریفیوژ دستگاه آزمایشگاهی برای جداسازی اجزای دارای چگالی مختلف موجود در یک مایع است. این وسیله ای محرک موتور است که نمونه های مایع را با سرعت زیاد می چرخاند. این دستگاه در اکثر آزمایشگاه ها از دانشگاهی تا بالینی تا تحقیقاتی یافت می شود و برای تصفیه سلول ها ، اندامک های سلول های زیر سلول ، ویروس ها ، پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک استفاده می شود.

 سانتریفیوژ چگونه کار می کند؟

سانتریفیوژ از فرآیند سانتریفیوژ و اصل نیروی گریز از مرکز استفاده می کند. نیروی گریز از مرکز نیرویی است که توسط اجسام در حال حرکت دورانی احساس می شود. سانتریفیوژ فرایندی است که از این نیرو برای رسوب مخلوط های ناهمگن استفاده می کند. سانتریفیوژ آزمایشگاهی توسط یک موتور رانده می شود ، که نمونه های مایع را با سرعت زیاد می چرخاند. نیروی گریز از مرکز باعث می شود که اجزای سنگین تر به یک قسمت از ظرف منتقل شوند و مواد سبک تری در قسمت دیگر باقی بماند. سانتریفیوژهای آزمایشگاهی طبق اصل رسوب گذاری کار می کنند ، جایی که شتاب گریز از مرکز برای جداسازی مواد با چگالی بیشتر و کمتر استفاده می شود. هنگامی که سوسپانسیون در لوله سانتریفیوژ سانتریفیوژ می شود ، مواد جامد در پایین لوله سانتریفیوژ قرار می گیرند. داشتن یک دیواره مخروطی به تمرکز مواد جامد کمک می کند ، و تخلیه محلول رویی با ترک مواد جامد آسان تر می شود. این یک تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم است.

 چه نوع سانتریفیوژهایی وجود دارد؟

بسته به اندازه و ظرفیت نمونه ، انواع مختلف سانتریفیوژ وجود دارد. از مدل های کف بزرگ گرفته تا میکرو سانتریفیوژ ، انواع مختلفی در دسترس است. انواع مختلفی از سانتریفیوژ وجود دارد که می توان آنها را با استفاده در نظر گرفته شده یا با طراحی روتور طبقه بندی کرد. سانتریفیوژها از نظر سرعت و ظرفیت بسیار متفاوت هستند. آنها معمولاً شامل یک روتور هستند که حاوی دو ، چهار ، شش یا چاه بسیار شماره دار است که ممکن است درون آنها لوله خرید سانتریفیوژ قرار گیرد.