خرید دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ چیست؟ - کاربرد دستگاه سانتریفیوژ

خرید دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ چیست؟ - کاربرد دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ پی ار پی در چه زمینه هایی استفاده دارد؟

شرکت‌های داروسازی، بیودارویی و بیوتکنولوژی، بیمارستان‌ها، بانک‌های خون، آزمایشگاه‌های تشخیصی و حتی شرکت‌های مواد غذایی و آشامیدنی، کاربرد قابل توجهی برای سانتریفیوژ کردن نمونه‌ها با استفاده از سانتریفیوژ دارند. به زبان ساده، سانتریفیوژ ماشینی است با محفظه ای که به سرعت در حال چرخش است که نیروی گریز از مرکز را به محتویات آن اعمال می کند.

این یک قطعه ضروری است زیرا می تواند مخلوط هایی با چگالی نسبی، ذرات نامحلول، مایعات غیرقابل اختلاط، مواد جامد معلق در رسوب و خون را جدا کند. حتی می تواند انواع مختلف گرانش را برای آموزش فضانوردان شبیه سازی کند.

سانتریفیوژها با قرار دادن یک جسم در چرخش حول یک محور ثابت و اعمال نیروی شتاب دهنده عمود بر محور اسپین عمل می کنند. مقدار نیروی شتاب اعمال شده به نمونه در سانتریفیوژ به عنوان نیروی گریز از مرکز نسبی (RCF) یا نیروی g تعریف می شود. RCF به عنوان چند برابر میدان گرانشی زمین (g) اندازه گیری می شود.

سه نوع اصلی از سانتریفیوژها برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند:

سانتریفیوژهای مقیاس صنعتی: معمولاً در تولید و پردازش زباله برای رسوب کردن جامدات معلق یا جداسازی مایعات غیرقابل اختلاط استفاده می شود.

سانتریفیوژها و اولتراسانتریفیوژهای پرسرعت: قادر به ایجاد شتاب‌های بسیار بالا می‌توانند ذرات ریز را در مقیاس نانو و همچنین مولکول‌هایی با جرم‌های مختلف جدا کنند.

سانتریفیوژهای گازی: به طور خاص برای جداسازی ایزوتوپ استفاده می شود.

https://centrifuge2021.blogiran.net/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد