خرید دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ چیست؟ - کاربرد دستگاه سانتریفیوژ

خرید دستگاه سانتریفیوژ

سانتریفیوژ چیست؟ - کاربرد دستگاه سانتریفیوژ

خرید سانتریفیوژ آزمایشگاهی فیدارنیک

آئروسل ها را می توان هر زمان که انرژی به یک مایع اعمال می شود تولید کرد و بنابراین می تواند توسط بسیاری از فرآیندها در طول عملیات سانتریفیوژ تولید شود. اگر آئروسل ها از مواد شیمیایی خطرناک تشکیل شده باشند یا حاوی مواد عفونی یا رادیواکتیو باشند، خطر قرار گرفتن در معرض پرسنل آزمایشگاه را افزایش می دهند. بیشترین خطر زمانی ایجاد می شود که یک لوله سانتریفیوژ حاوی این مواد در حین سانتریفیوژ شکسته شود. هنگام کار با سانتریفیوژ با مواد خطرناک این مراحل اضافی را دنبال کنید:

لوله ها را در یک هود دود شیمیایی یا کابینت ایمنی بیولوژیکی پر کرده و باز کنید.

لوله ها را بیش از حد پر نکنید (¾ پر).

لوله های مهر و موم شده را (در صورت وجود با مواد ضد عفونی کننده) پاک کنید و خشک کنید.

پس از سانتریفیوژ کردن مواد عفونی، 10 دقیقه قبل از باز کردن لوله‌ها صبر کنید تا از انتشار آئروسل یا مطابق با رویه‌ها و اقدامات احتیاطی سازنده واحد جلوگیری شود.

لوله را طوری باز کنید که دهانه آن به سمت شما باشد.

هنگام معلق کردن مجدد گلوله های رسوبی، در یک هود شیمیایی یا کابینت ایمنی بیولوژیکی کار کنید. تکان نخورید، بلکه از یک حرکت چرخشی استفاده کنید. اگر تکان دادن ضروری است، قبل از باز کردن، 10 دقیقه صبر کنید تا ذرات معلق در هوا ته نشین شوند.

واکنش تصادف

سرعت‌های بالا ایجاد شده در سانتریفیوژها می‌تواند به سرعت زباله‌ها و مواد خطرناک را در کل آزمایشگاه پخش کند، اگر دستگاه در معرض خطر قرار گیرد. اگر نشت اتفاق افتاد، دستورالعمل‌های موجود در بخش پاسخ به نشت را در صورت لزوم دنبال کنید. علاوه بر این، اگر زباله های عفونی درگیر هستند، حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا قطرات ته نشین شوند و قبل از باز کردن سانتریفیوژ، نشت نشت شده را تمیز کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد